VC Španielska - Tipovačka
Po Veľkej cene Španielska spoznáme víťaza knihy Stratiť no vyhrať od Kristíny Doktorovej. Na jej zisk bolo potrebné tipnúť počet bodov vedúceho pretekára v Pohári jazdcov po skončení pretekov v Barcelone.

Z histórie
Veľká cena Španielska je jednou z najstarších vôbec, v roku 2013 oslávila svoje 100. výročie. Spočiatku šlo len o preteky cestných automobilov, no zakrátko 1. svetová vojna zásadne narušila organizáciu týchto pretekov. Ďalších 10 rokov trvalo, kým sa Španielsko opäť dostalo na európsku mapu motoršportu. Neskôr bola začlenená do Európskeho šampionátu, avšak Španielska občianska vojna spôsobila opätovnú stratu tohto podujatia. Preteky sa podarilo prinavrátiť v roku 1967, od kedy sú stálou súčasťou kalendára Formuly 1.
Pirelli prinieslo do Barcelony mäkkú, stredne tvrdú a tvrdú zmes. Očakáva sa, že k nasadeniu tvrdej by nemalo dôjsť, nakoľko podľa vyjadrení tímov je "až príliš tvrdá".



Vzdialenosť po prvú zákrutu 730m (najviac z celého ročníka)
Najdlhšia rovinka 1,047km
Najvyššia rýchlosť 335km/h
Na plný plyn 65%
(Monza: 75%)
Opotrebenie bŕzd Stredné
Spotreba paliva 1,7kg/kolo, stredne náročná trať na spotrebu
Počet preradení 44/kolo → 2904 počas celých pretekov
DRS zóny 2 - pred zákrutami č. 1 a č. 10
Rozhovor s Kristínou Doktorovou sme vám priniesli už koncom januára. Aby ste lepšie spoznali samotnú knihu i spisovateľku, môžete si ho pripomenúť na nasledujúcich riadkoch.
A ak s nami nesúťažíte, no máte záujem o jedinečnú knihu z prostredia F1, jednou z možností je zakúpiť si ju na stránke vydavateľstva Art Floyd.
Môžeš sa našim čitateľom a fanúšikom F1 v skratke predstaviť?
Som študentkou marketingovej komunikácie, venujem sa hlavne športovému marketingu a samozrejme som aj vášnivý fanúšik hokeja a Formuly 1. Patrím medzi tých čo stávajú ráno o štvrtej, aby som si pozrela kvalifikáciu alebo preteky. Okrem toho som amatérska herečka a momentálne aj amatérska začínajúca spisovateľka. Nerada o sebe hovorím, že som profesionálna spisovateľka, lebo nemám vyštudovanú žurnalistiku a ani som toľko toho nenapísala.
Ako a kedy si sa začala zaujímať o Formulu 1?
To si pamätám veľmi dobre. Písal sa rok 2005, pomáhala som sestre v kuchyni, ona pozerala RTL a tuším to bol záznam VC Austrálie. (ale nie som si tým presne istá) Povedala, že mám kričať, keď vypadne Michael Schumacher. Nechápala som prečo (priznám sa dovtedy som poznala len jeho a Hakkinena). Vysvetlila mi, že je fanúšičkou Kimiho Räikkonena a Schumachera nepodporujeme. O chvíľu na to som zakričala že vypadol, bohužiaľ vtedy mierne kolidoval aj s Kimim. Nejako ma to chytilo a odvtedy som začala formulu sledovať pravidelne.
Aký je žáner a obsah tvojej premiérovej knihy?
Je to športový román. Čitateľ tam nájde všetko - lásku, napätie, drámu, emócie a hlavne dych berúce predbiehacie manévre, ktoré nám teraz v pretekoch chýbajú. Kamarát povedal, že po nudnom závode si prečíta moju knihu a bude mať tak svoju povinnú dávku adrenalínu.
Čo bolo tvojím zdrojom inšpirácie napísať a vydať tvoju prvú knihu Stratiť, no vyhrať?
Ako inak sa inšpirácia zrodila počas sledovania VC Singapuru. Na výške sme dostali na predmete Autorské literárne praktikum úlohu napísať poviedku ako formu skúšky. Téma a ani rozsah neboli zadané. Dlho som uvažovala o čom budem písať. Komentátori spomínali Suzie Wolffovú a Carmen Jordu a v tom ma to napadlo. Prečo nenapísať poviedku z prostredia Formuly 1? Čo keby bola hlavná postava žena - jazdkyňa a čo keby ešte aj vyhrala? Takto sa zrodila celá idea a všetko okolo toho. Čo sa týka inšpirácie, čerpala som ju nielen z toho čo sa odohrávalo na trati, ale aj mimo trate. Hlavnou inšpiráciou bol Spygate medzi Scuderiou a McLarenom, no všetko podstatné pochádza z mojej fantázie.
Kde si fanúšikovia F1 a motoršportu môžu zakúpiť tvoju zaujímavú knihu?
Dá sa zakúpiť na stránke vydavateľstva Art Floyd, kde sa dá aktuálne kúpiť v predpredaji a samozrejme ju nájdete aj na Martinuse. Prikladám aj link, kde si môžete knižku zakúpiť.
Kto
ti pomohol knihu vydať?
Popravde nájsť vydavateľstvo bolo najťažšie na celom
procese. Napísať knihu je oproti tomu nič. Poslala som rukopisy do viacerých
vydavateľstiev, ale vždy ma odmietli s tým, že príbeh a prostredie
nie je zaujímavý pre ich cieľovú skupinu čitateľov. Potom sa mi po dlhej dobe podarilo
nájsť stránku Amatérske príbehy a tam som začala pomaly zverejňovať
kapitoly z knihy. Neskôr som sa dostala k Denise, mojej vydavateľke
z Art Floyd, a cez jej začínajúce vydavateľstvo sa mi podaril tento
môj osobný úspech, za čo som jej veľmi vďačná. Bez nej by knižka len tak ľahko nevznikla.
Plánuješ v budúcnosti ešte napísať a vydať nejaké iné knihy?
Samozrejme. Najradšej by som písala a vydala pokračovanie tohto príbehu, lebo má veľký dejový potenciál rozvíjať sa ďalej. Dajú sa písať príbehy postáv spred udalostí čo sa udiali v knihe a tak isto aj pokračovanie o ďalšej sezóne. Nápady sú a pravidelne prichádzajú a ja si ich poctivo zapisujem. Priznám sa, že už pomaly píšem bonusy a s vydavateľkou zvažujeme, že by sme ich potom poprípade vydali. Ak bude knižka úspešná, tak možno príde aj dvojka.
Na záver ešte späť k F1, komu v súčasnosti fandíš? A čo očakávaš od blížiacej sa novej sezóny, ktorá začína už v marci?
Som fanúšička Sebastiana Vettela. Bola som ako v siedmom nebi, keď som ho naživo stretla minulý rok v Maďarsku. Bolo to pre mňa niečo výnimočné, dodalo mi to neskutočnú energiu. Po tom, čo Kimi odišiel do Rally som sa stala fanúšičkou Sebastiana. Sestra mi to vždy vytkne, keďže som zradila tábor a prešla k Vettelovi. Čo sa týka tímu, patrím medzi Tifosi. Keď Seb jazdil za Red Bull tak som si tajne priala, aby prešiel do Ferrari, lebo som sa cítila ako schizofrenik, keď vyhrával Sebastian a Ferrari nie. Od novej sezóny očakávam, že Ferrari nájde stratenú silu a bude konkurovať Mercedesu a Red Bullu, očakávam napínavé súboje medzi jazdcami a hlavne nech vyhráva Seb. Nemôžem nespomenúť ani zmenu vo vedení. Od TriosAmigos očakávam, že vrátia zašlú slávu a lesk Formule 1 a hlavne nech chránia tradičné európske veľké ceny ako Taliansko, Veľká Britániu, Nemecko a ostatné.
Formulár pre tipovaciu súťaž F1 Sport - VC Bahrajnu - PRE REGISTROVANÝCH TIPUJÚCICH.
Ak ešte nie ste registrovaný a chceli by ste súťažiť, prečítajte si o našej tipovačke a vyplňte registračný formulár. Tu si môžete prečítať pravidlá.
Priebežné poradie tipovačky.
**Majstra sveta a víťaza Pohára konštruktérov tipujte len v prípade, že ste sa rozhodli zmeniť svoj pôvodný tip (z VC Austrálie), prípadne ak ste tieto kategórie netipovali. Upozorňujeme, že v takom prípade môžete získať maximálne 15+15 bodov (namiesto 30+30). (Pozn. ak meníte svoj tip už druhý krát, tak maximum je len 7,5+7,5 bodov, ak tretí krát, tak len po 3,75).
Pripomíname,
že je zakázané umiestniť jedného jazdca na viacero pozícií - každý
jazdec smie byť vo výsledkovej listine (1.-8. miesto) najviac raz!