Pirelli očakáva menej zastávok v boxoch

14.01.2017

Nové pneumatiky okrem agresívnejšieho vzhľadu ponúknu jazdcom viac príležitostí vyniknúť.

"V porovnaní s minulými rokmi očakávame výrazné zníženie degradácie pneumatík," povedal šéf Pirelli Paul Hembery pre Reuters na medzinárodnej šou Autosportu.

"Tiež rozdiely medzi jednotlivými sadami budú menšie, takže si myslím, že pneumatiková stratégia nebude taká dôležitá, ako to bolo v poslednej sezóne. Spolu s dlhšou výdržou uvidíme menej zastávok v boxoch - podobne ako tomu bolo pred zmenou pravidiel v rokoch 2010-13. Som si istý, že vo veľkej časti pretekov pôjde len o jednozastávkové stratégie."

V sezóne 2016 piloti šli v priemere na 2 zastávky v boxoch.

Nová, širšia špecifikácia má jazdcom ponúknuť o 25% viac gripu, lepšiu tepelnú stabilitu a dlhšiu výdrž. Minuloročné pneumatiky trápili jazdcov predovšetkým z dôvodu strmého výkonnostného prepadu po odjazdení určitej vzdialenosti.

Podľa Hemberyho prototypy nových zmesí, použitých v minuloročných testoch, boli také trvácne, že by vydržali celé tri veľké ceny. Hoci vysoká degradácia bola zdrojom kritiky, Hembery očakáva, že kritiky neubudne.

"Pravdepodobne sa kritika teraz otočí a ľudia budú hovoriť ’Preteky sú nudné, zastávok je málo predbiehacích manévrov tiež’," zasmial sa šéf Pirelli. "Počas posledných šiestich rokov sme len robili to, o čo sme boli žiadaní. Teraz máme pred sebou novú výzvu a spravíme všetko preto, aby sme uspeli."

Nové špecifikácie uvidíme na autách počas testov 22. februára v Barcelone. Technické zmeny by mali priniesť zrýchlenie o 5 sekúnd. Skutočné rozloženie síl však budeme poznať až v Bahraine. Počas testov sa očakáva, že sa tímy budú snažiť ukryť svoju skutočnú rýchlosť.

Širšie krídla zredukujú turbulencie za monopostom, čo by malo uľahčiť predbiehanie. Na druhej strane však piloti nebudú musieť brzdiť v niektorých zákrutách, čo sťaží pilotom doťahovanie sa na jazdca vpredu.

Širšie pneumatiky zhoršia už teraz zlú viditeľnosť počas dažda, ktorú zvýraznili preteky v Brazílii.

"Podmienky boli veľmi náročné, kvôli vodnej triešti som vôbec nevedel, že Kimi predomnou havaroval. Až po príchode do boxov a zhliadnutí opakovaných záberov som zistil, že narazil," povedal po pretekoch Daniel Ricciardo.

Z estetickej stránky nových pneumatík je Pirelli veľmi spokojné.

"Formula 1 spravila obrovský krok vpred po vizuálnej stránke. Pod každou fotkou, ktorú sme zverejnili, sme nenašli jediný negatívny komentár. Všetkým sa páči ich agresívny vzhľad. Už je treba len popracovať na zvuku," dodal Hembery.

Milan Kubala | Saturday,  14th January 2017, 20:42

F1 SPORT | 2018 | Novinky zo sveta Formuly 1 | Kontakt: redakcia@f1-sport.sk
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky