Hembery objasňuje Vettelovu nehodu

Šéf Pirelli odmieta, že by Vettelova nehoda odhalila prvé problémy s novými pneumatikami.
Najviac kritiky sa na Pirelli zosypalo po Veľkej cene v Silverstone 2013, kde 4 jazdci zažili výbuch svojich pneumatík z dielne talianskeho výrobcu. Ten si dáva záležať, aby sa podobná situácia neopakovala.
"Incident v Silverstone bola jednorazová záležitosť. Do siedmich dní sme odhalili príčinu a vyriešili problém," vysvetľuje Mario Isolda, športový riaditeľ Pirelli.
Tentokrát však Pirelli stojí pred väčšou výzvou, a to vytvoriť pneumatiky, ktoré vydržia intenzívnejší nápor - autá získajú o 20% viac prítlaku a v zákrutách sa očakáva zrýchlenie až o 40km/h.
Minulý týždeň Pirelli testovalo pneumatiky do dažďa na okruhu vo Fiorane. Kvôli havárii Sebastiana Vettela musel byť celý piatkový program zrušený. Paul Hembery pre nemeckú RTL vysvetlil dôvody nehody: "V ten deň bolo veľmi chladno. Extrémne podmienky sťažili celé testovanie, boli len 4°C, čo je [pre jazdu na monoposte F1, pozn. red.] veľmi nezvyčajné."
Na otázku, či problémom neboli samotné pneumatiky, odpovedal takto: "Ešte raz opakujem, že práca s pneumatikami pri takej nízkej teplote je náročná. Dôvodom boli podmienky. Najväčším problémom je fakt, že sme ešte nevideli nové autá. Či naše dáta korešpondujú so skutočnosťou, uvidíme až počas soboty v Melbourne, čo nie je ideálna situácia. Je ťažké predpovedať niektoré aspekty, takže sme sa rozhodli vytvoriť záložnú verziu pre každú sadu pneumatík."